1875 yılında Paris’de yapılan Paris Kongresi’nde işaret dilinin yasaklanması önerilmiş, 6-11 Eylül 1880 tarihinde 97 Odyolog 3 sağır bireyin katıldığı Milano Kongresi’nin sonunda sağır bireylerin eğitiminde işaret dili yerine sözel eğitim yönteminin kullanılmasına karar verilmiş ve eğitimde işaret dili resmen yasaklanmıştır. 1953 yılında ise Türkiye’de Türk İşaret Dili resmen yasaklanmaya başlanmış eğitimde sözel – işitsel yöntemlere geçilmiştir. Yasağın gerekçesi olarak sağır bireylerin sözel – işitsel yöntemlerle daha başarılı olabileceği gösterilmiş işaret dili ile eğitimin faydasız olduğu savunulmuştur.

1970’li yılların sonunda dünya genelinde alınan kararın yanlış olduğu fark edilmiş ve sağır bireylerin eğitiminde işaret dili ile eğitime devam edilmeye başlanmıştır. Dünya genelinde yanlıştan dönülmesine rağmen Türkiye’de sağır okullarında Türk İşaret Dili ile eğitim yasaklanmaya devam etmiş, sağır öğrencilerin kendi aralarında bile işaret yapması yasaklanmıştır.

Birincil iletişim dili ile eğitim almak herkesin hakkı.

1953 yılından bugüne sağır okullarında kendi dillerinde eğitim alamayan sağır bireylerin eğitimde yaşadıkları fırsat eşitsizliklerini kaldırmak için Türk İşaret Dili desteği ile sağır bireylere eğitimler veriyoruz.

2017 yılında Youtube üzerinden Türk İşaret Dili destekli ders videoları paylaşmaya başladık ve 2018 yılında Şişli Belediyesi işbirliği ile İstanbul içinde sınıf eğitimi gerçekleştirdik. Türk İşaret Dili destekli Matematik eğitimleri sayesinde Nisan 2018’de gerçekleşen sınavda öğrencilerimiz lise düzeyinde bireysel %56, üniversite düzeyinde ise bireysel %45’lik başarı artışı sağlamıştır.

Daha fazla sağır bireye erişmek ve örnek bir model oluşturmak için 3 Aralık 2019 tarihinde Türkiye’nin sağırlara yönelik ilk Dijital Okulu’nu kurduk.

Anlatan Eller Dijital Okulu’na Engelli KPSS’ye girmek isteyen veya okul derslerinde ek takviyeye ihtiyaç duyan sağır bireyler, engelli kart veya raporlarını sisteme yükleyerek ücretsiz bir şekilde kayıt oluyor ve işaret dili anlatımlı ders videolarını ücretsiz bir şekilde izlemeye başlıyor. Bölüm sonu sınavları ile bilgisini ölçerek gerek gördüğü takdirde tekrarını yapabilen öğrenciler, ihtiyaç halinde eğitmen ile birebir görüşerek kendisi için çalışma programı talep edebiliyor. Eğitmen, bireysel olarak kişilerin ilerleme süreçlerini gözlemleyerek geri bildirim verebiliyor.

Sürdürülebilir kalkınma için küresel amaçlara yönelik çalışıyoruz.