NEDEN TİD ile İLETİŞİM?

Anlatan Eller olarak işiten ve sağır bireyler arasında iletişim köprüsü görevi görüyor, TİD eğitimlerimiz ile sağır istihdamına katkı sunuyoruz.

1875 yılında Paris’de yapılan Paris Kongresi’nde işaret dilinin yasaklanması önerilmiş, 6-11 Eylül 1880 tarihinde 97 Odyolog 3 sağır bireyin katıldığı Milano Kongresi’nin sonunda sağır bireylerin eğitiminde işaret dili yerine sözel eğitim yönteminin kullanılmasına karar verilmiş ve eğitimde işaret dili resmen yasaklanmıştır. 1953 yılında ise Türkiye’de Türk İşaret Dili resmen yasaklanmaya başlanmış eğitimde sözel – işitsel yöntemlere geçilmiştir. Yasağın gerekçesi olarak sağır bireylerin sözel – işitsel yöntemlerle daha başarılı olabileceği gösterilmiş işaret dili ile eğitimin faydasız olduğu savunulmuştur.

1970’li yılların sonunda dünya genelinde alınan kararın yanlış olduğu fark edilmiş ve sağır bireylerin eğitiminde işaret dili ile eğitime devam edilmeye başlanmıştır. Sadece sağır bireylere değil işiten bireylere de işaret dili öğretiminine başlanmıştır.

Türkiye’de işaret dili konusunda Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1995 yılında yayımlanan Yetişkinler için İşaret Dili Kılavuzu adlı eser uzun süre tek kaynak olarak kalırken pek çok ülkede işaret dilinin sözlükleri, özel öğretim kitapları, yardımcı ders malzemeleri, işitme sorunu olmayan kamu görevlilerine el kitabı gibi yüzlerce yayın çıkarılmıştır.

1 Temmuz 2005’de TBMM’de kabul edilen ve Resmî Gazete’de yayımlanan 5378 sayılı Engelliler Hakkındaki Kanun’un 15. Maddesine eklenen “İşitme özürlülerin eğitim ve iletişimlerinin sağlanması amacıyla Türk Dil Kurumu Başkanlığı tarafından Türk İşaret Dili Sistemi oluşturulur.” ifadesi ile TİD resmen tanınmıştır.

Sağır bireylerin eğitim haricinde sosyal hayatlarında yaşadıkları fırsat eşitsizliklerini de göz önünde bulundurarak Anlatan Eller olarak işiten ve sağır bireyler arasında iletişim köprüsü görevi görmeyi kendimize bir ilke edindik. İletişim köprüsü görevi görürken TİD eğitimlerimiz ile sağır istihdamına katkı sunuyor, sağır TİD Eğitmenleri yetiştiriyoruz.

TİD öğrenmek isteyen işiten bireyleri, kurumları ve/veya dili farklı yerlerde öğrenmiş fakat pratiğini yapamamış bireyleri sağır eğitimcilerimiz ile buluşturuyor, gruplara özel ihtiyaca uygun eğitim programları hazırlayıp eğitimler veriyoruz.

Bugüne kadar 4 kurumsal, 14 grup içi TİD Eğitimi & Atölyesi gerçekleştirerek 205 bireye eriştik.

Eğitim & Atölye yaptığımız kurumlar: Ebebek, Şişli Belediyesi, Mazars Denge, Walter’s Coffee Roastery

Çalışmamızdan Haberler

Haberler

Ebebek çalışanları Türk İşaret Dili Öğreniyor!

Ebebek Bostancı mağazası çalışanları Türk İşaret Dili’ni öğrenmeye başlıyor! Bilgiye erişim her bireyin en doğal…

NEDEN TİD DESTEKLİ EĞİTİM?

Anlatan Eller olarak sağır bireylerin eğitimde yaşadıkları fırsat eşitsizliklerine 19 Aralık 2016 tarihinden bu yana TİD destekli eğitimlerimiz ile çözümler getiriyoruz.

Devamını Okuyun

TİD İLE İLETİŞİM İÇİN ANLATAN ELLER

Anlatan Eller olarak işiten ve sağır bireyler arasında iletişim köprüsü görevi görüyor, TİD eğitimlerimiz ile sağır istihdamına katkı sunuyoruz.

Devamını Okuyun

TİD ile ÇEVİRİ İÇİN ANLATAN ELLER

Türkçe’den Türk İşaret Dili’ne, Türk İşaret Dili’nden Türkçe’ye çeviriler için Anlatan Eller olarak tecrübeli tercüman kadromuzla sizlere destek sağlıyoruz.

Devamını Okuyun